گفته می‌شود 21 روز طول می‌کشد تا انجام کاری تبدیل به عادت شود و همه‌ی ما عاداتی داریم که به‌تدریج محیط‌زیست را نابود می‌کنند. همان‌طور که در بخش اول گفتیم، این یک لیست 10 موردی از فعالیت‌هایی است که با انجام ندادن آن‌ها می‌توانیم به حفظ محیط‌زیست کمک کنیم. ما هم‌چنین پیشنهاد‌هایی برای شما داریم که با عادت کردن به آن‌ها می‌توانید سبک زندگی سازگار با محیط‌زیست داشته باشید. 


باز گذاشتن شیر آب

فرقی نمی‌کند مسواک می‌زنید یا ظرف‌ها را می‌شویید، باز گذاشتن شیر آب باعث می‌شود مقدار زیادی آب هدر برود. شاید به‌نظر اثری نداشته باشد اما خیس کردن ظرف‌ها قبل از شستن آن‌ها و بستن شیر آب هنگام مسواک زدن تا حد زیادی آب مصرفی شما را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای یادآوری کنار شیر آب نوشته‌هایی بزنید که یادتان نرود در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. 


دور انداختن مواد زیست‌فروپاش

کود درست کردن در خانه بسیار ساده است و برای انجام این کار نیازی به باغچه ندارید. یک سطل آشغال و یک محفظه‌ی کوچک کفایت می‌کند. بعضی افراد که به کود درست کردن علاقه دارند ممکن است زباله‌های شما را بگیرند و در سطل کود خود قرار دهند. آن‌ها اهمیت مواد زیست‌فروپاش را می‌دانند و این مواد را زباله نمی‌بینند. می‌توانید با استفاده از وسایل بی‌استفاده و یک راهنمای اینترنتی، در خانه سطل کود درست کنید. وقتی مواد غذایی، پوست میوه، چای کیسه‌ای و دیگر مواد قابل استفاده را از طریق سطل آشغال آشپزخانه به محل‌های دفن زباله نفرستید، متوجه می‌شوید باید زودتر این کار را آغاز می‌کردید. این تغییر کوچک در سبک زندگی تا حدی زیادی ردپای کربن، میزان تولید زباله و میزان زباله‌ای که در محل‌های دفن زباله می‌فرستید را کاهش می‌دهد؛ هم‌چنین کود خوبی درست می‌کنید که باغچه‌ی خانه‌ی‌تان یا خانه‌ی کس دیگری از آن بهره‌مند می‌شود. خیلی از کسانی که باغچه ندارند کودهای خود را اهدا می‌کنند یا می‌فروشند و این کود‌ها بسیار از کودهای کارخانه‌ای با کیفیت‌ترند. 


به جای کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای یا کوله‌پشتی استفاده نماپید تا به محیط‌زیست آسیب کمتری وارد شود.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

ربط دادن کیسه‌ی پلاستیکی که از فروشگاه می‌گیرید با آلودگی‌های اقیانوس آرام مشکل است، اما احتمال این‌که همان کیسه‌ی پلاستیکی از اقیانوس آرام سر در‌آورد کم نیست. بهتر است از کیسه‌های پارچه‌ای یا کوله‌پشتی استفاده کنید و آن را همیشه همراه خود داشته باشید. 


بی‌توجهی به بسته‌بندی کالاها

از نظر بسیاری از طرفداران محیط‌زیست، بسته‌بندی مواد غذایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که محیط‌زیست را تهدید می‌کند. این به این دلیل است که ما در طول روز مواد غذایی زیادی خریداری می‌کنیم که بسته‌بندی پلاستیکی دارند. یکی از کارهایی که می‌توانید بکنید این است که با کارخانه تولید‌کننده تماس بگیرید و از‌ آن‌ها بخواهید میزان بسته‌بندی پلاستیکی محصولات‌شان را کاهش دهند. یا این‌که می‌توانید به‌دنبال مواد غذایی باشید که بسته‌بندی قابل بازیافت دارند و از این پس فقط آن‌ها را خریداری کنید. 


کشیدن سیفون

ترک این عادت ممکن است مشکل باشد، اما اگر هفته‌ای یک‌ یا دو بار کمتر از سیفون توالت استفاده کنید تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی خواهید کرد. یا این‌که می‌توانید میزان آبی که سیفون استفاده می‌کند را کاهش دهید. 


منبع : Onegreenplanet